söndag 23 januari 2011

Nu tar vi det från början...

Hela denna berättelse börjar med den nya bebisen som kommer att bli Knartens syster och mitt brorsbarn. Alltså är jag inte bara Knartens Faster och Kottens Mamma, utan jag är Faster till den nya som troligtvis kommar att kallas för Maja.
Bebisens nedkomst var noga planerad med ett kjesarsnitt den 20/1 (planerat snitt). Då tog jag chansen att få umgås med Knarten några dagar genom att erbjuda mig som barnvakt under tiden föräldrarna vistas på K-stad BB.
På onsdag eftermiddag lämnades Knarten av hos mig/oss. Hände egentligen inte så mycket den dagen, men på torsdagen drog det igång på allvar.
För att få förbruka lite energi som de små besitter så klädde vi på oss och tog med min gamla snowracer från 78-79 (still going strong) och begav oss mot bra backar. När det närmade sig lunchtider så traskade vi hemåt. När vi kom över krönet så stod det en bil på uppfarten, Farfar och Bente hade kommit.

Nu passade det utmärkt, tanken var att jag och Knarten skulle grilla lite korv, men nu fick vi sällskap. Det är alltid trevligt!
Den dagen var vi ute i dryga 3,5 timme, skönt för oss bägge.
Eftermiddagen blev det lite mer stillsam lek innan Classe kom hem från arbetet.
Under frukosten samma morgon hade Knarten frågat vad Classe gjorde på sitt jobb, svaret löd; han har ett skrivbord, dator och lite papper och pennor.
Förstår om grabben tycker att det var ett tråkigt jobb!
Följdfrågan blev, vad gör du Faster på ditt jobb?? Nu hade jag chansen att briljera, svaret löd; KORV.
- Jag vill följa med och hjälpa dig på ditt jobb, Faster!


Nu tycker Knarten att det är lite kul att komma till oss för vi har badkar. Hemma får han duscha eller bada i en liten balja.
Självklart stod det bada på schemat ett par gånger med.


På lördag gav vi oss ut på äventyr och då kunde Classe följa med.
Knarten råkade få syn på en grävmaskin (alla arbetsmaskiner är intressanta) på vägen till lekparken. Ett stopp där var ett måste. Han kunde tänkt sig att provsitta, men det fick han inte.


Kan ni se hur fort den gick i rutschkanan?
Att han åkte nerför den 20 gånger är ingen överdrift, men det var nog inte så konstigt. Det enda man kunde göra där var rutschkanan, leksakerna som är kvarglömda låg fastfrusna i isen och snön.


Lite mys har det varit under dagarna som vi har härjat och busat runt.

Killen till vänster på bilden ovan bor granne med oss och han är jämngamal med Knarten.
Nu hade Knarten sån tur att han blev inbjuden till Kevin på hans 3-årsdag i torsdags.
Vänner kan man aldrig få nog av.
Lördag eftermiddag kom Kevin och hans pappa över så killarna kunde springa av sig lite.
Och jag kan lova att det gjorde de ordentligt. Ballonger och dragspel, så var det hundra knyck runt runt i stugan!
Idag söndag så kom Kevin med familjen över och grillade lite innan det var dags för Knarten att åka hem och täffa sin lillasyster för första gången.
Hur det var att få en lillasyster får Knarten berätta själv på sin blogg.
Nu var detta bara en liiiten del av det vi hann med under de dagar som den goa killen var här, skulle bli ett alldeles för långt inlägg om allt skulle tas med.

Jag vet att det är många stavfel och konstiga meningar, men det orkar jag inte justera.

Hej hej!

2 kommentarer:

  1. Kevin tyckte d var så roligt å få en ny kompis. nu pratar han på johan å knarten =) hoppas han kommer på besök snart igjen så dom får leka =))

    SvaraRadera
  2. Grattis då fastra! Tänk vad kul att ha fått en liten Knerteberta i familjen oxå..... :-)

    Kram från grannen på Dalvägen

    SvaraRadera