söndag 1 augusti 2010

40 000

Nu är jag hemma och utvilad efter min och Ingelas lilla semester i huvudstaden. Vi åkte från T-fors på torsdags morgon och var i Stockholm vid 13-tiden, efter lite bränsle påfyllning på Åhlens så startade vi med shopping. Dagen avslutades med massor av snask och godis på hotellrummet. Vi var alldeles för slitna och trötta för något annat.

Fredagen gick även den i shoppingens tecken. Ja jädrar i berget vilken rea de har där! Nu snackar vi inte 20-50% utan 20-70% eller 30-50% på reapriset!! We like!
Nu var jag duktig i flera avseenden när jag handlade; köpte i stort sett bara sådant som jag behövde och jag slutade handla innan kortterminalen sa "medges ej".

Hela lördagen ägnades åt Pride, det var ju det som var resans huvudmål. Vi skulle se paraden!

Redan kl 12.30 var vi bänkade i Kungsträdgården för att invänta paraden. Nu var ju inte vädret helt med oss, det blåste små jävlar hela tiden. Men vad gör man inte för lite underhållning.
Slutligen vid 14-tiden dök de äntligen upp.


Festyran var verkligen i topp, jag beundrar dessa människor som, i troligen minst 2 timmar, trotsade den kalla vinden med att dansa, sjunga och ha humöret på topp. 40 000 stolta homosexuella ställde upp i paraden, så detta skådespel var inte över på 15 minuter. I dryga 1,5 timma stod vi och tittade innan det ebbade ut.


Vad vore Pride utan Babsan!

Sen har jag ungefär 30 filmer till från festivalen, men de orkar jag inte lägga upp. Och jag tror inte Ni skulle kolla på alla de ändå, så det så!

Jaja, nu lär det väl antagligen dröja innan det blir ett nytt inlägg här om jag känner mig själv rätt.

Så Ni får ha det så bra till dess...

1 kommentar:

  1. Ni verkar ju haft det alldeles fantastiskt! Vilken semester blir inte det med shopping ;-).

    SvaraRadera