tisdag 10 augusti 2010

Jobba, jobba, jobba...

Ja ni som hänger med på fjäsboka har väl förstått att det snickras och byggs hos oss på Björkåsvägen. Hux flux stod vi där med en redskapsbod som skulle monteras (uj uj uj).
Till denna historien kan det tilläggas att ingen av oss är snickare eller hantverkare, då är det tur att man kan köpa "byggsatser" som har det mesta färdigkapat :)) We like!
Här har vi "Handy Mandy" som sågar till ett av de få plank/brädor som vi var nödda att göra ett ingrepp på.

Efter nästan 2 timmars klurande (ja vi läste både ritning och instruktioner) och 15 minuters byggande så hade vi kommit så här långt (plintarna hade vi lagt någon dag före).
Ni ser hur nöjd jag är med resultatet :o)

Nu stod jag inte bara och spände muskler, jag jobbade också!

På söndag eftermiddag så lades taket, vi tyckte själva att vi hade jobbat skapligt iaf.
Jag kan lova att det var jäkligt hett på taket. Men det var ju bara att jobba på och njuta av värmen, vi har inte varit bortskämda med det i sommar.
Nu är det grundmålat och dörrar är på plats, målning blir nog tidigast till helgen skulle jag tro.
Just det, Kotten har också gjort sitt. Hon gjorde en heroisk insats med att grunda skjulet.
Under tiden så har det droppat in både den ena och den andra och undrast vad vi har sysslat med. Några är imponerande och andra vet inte om de ska vara chockade eller förfärade.
Undar vad de egentligen tänker??
See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar