söndag 14 mars 2010

London 8-13 maj 2009

Yes!
Jag klarade av att scrappa vår resa till London då jag fyllde 40 förra året, och det innan jag hann fylla 41!Första Lo'n är från min födelsedag som vi firade på Maze Grill som ägs av Gordon Ramsey. Valet föll på denna restaurang för det var möjligt att få bord OCH det var inte en strikt dresscode (läs: kostym och klänning, eller liknande) som på vissa andra.

Ni undrar säkert varför jag har satt ett band över kortet, anledningen är den att ljuset från en lampa föll lite olyckligt där. Tittar ni noga så ser ni att bilden är lite mörkare överst.
I kuvertet med text på har jag sparat notan från "kalaset", bakom valde jag att klistra in en bild på den lilla födelsedagskakan de bjöd på. Frågan är om inte den var godast (den var ju gratis : )).
Ett lite collage från den underbara marknaden i stadsdelen Camden. Jag rekommenderar att åka dit om ni ska till London. Kan garantera att det finns något för alla där!
Jag var sparsam med dekorationer på dessa sista LO's, men jag passade på att göra mig av med de sista mynten från resan.
Dirty Dick's var vi lite nyfikna på. Man har hört att det ska ha varit Londons mest snuskiga och lortiga pub en gång i tiden. Skrönorna säger att det var så länge sen det var städat att det till och med var kattlik i lokalerna.
Ja det var allt för denna gång.
//M

1 kommentar:

  1. Hej Mona!

    Så fint du gjort!

    Jag tänkte jag skulle försöka pyssla till det lite till påsk. Skulle vilja göra påskägg och limma på "gammalt tidningspapper". Vet du vad jag kan använda för lim? Jag har tidigare gjort påskägg och limmat på sevetter. Då använde jag en sorts lack som bara penslades på. Enkelt!

    Har kollat lite på panduro och jag undrar om det kan heta Royal coat finish?

    Vet du?

    SvaraRadera