måndag 16 november 2009

Denna gången var det Kottens tur

Jag pysslade ihop en liten tavelserie med material från Creative Club. Tavlorna i tunn mdf som mäter 5"x5" har jag målat med Hobby Line akryl färg, sen kommer 95% av materialet från Creative Club.
Denna gången var det Kotten som var huvudtemat för mitt pyssel, lite axplock från hennes uppväxt.

Friluftsliv var grejen! Vara ute i ur och skur det tyckte hon om (det har ändrat sig lite med åren). Det bästa var när det var mat inblandat i friluftsgrejen :)
Detta foto är taget bara några 100 meter hemifrån, bara hon fick vara ute så var kravet ganska lätt att uppfylla, behövde aldrig masa oss iväg långt (tur för mig).
Kortet är taget vintern 93/94.
PS: Kolla in hennes tuffa Davy Crockett mössa!

Kanske lite svårt att se, men det fattas faktiskt en tand i Kottegommen! Kan förtälja att de två första tänderna for ut på ett lite annorlunda sätt.
Den första åkte ut i ett av alla raseri utbrott, hon bet och gjorde ett ryck i sackosäcken. Plopp, där försvann den första. Nummer två; på väg in i lägenheten skulle hon guidas med med dragen mössa. Tjong in i betongväggen, där rök tand nummer två.

Tja, bildtext är nog överflödig.
Well, well, detta är i alla fall taget på Kottens student som ägde rum 2008. Om man frågar henne skulle jag tro att det var något av det roligaste hon har gjort.

Fotot på denna tavla är lite liten, men som vanligt när vi hade fiskat så var det Kotten som kom hem med flest eller störst fisk. Denna gången var det båda delarna :)
Vid detta tillfälle var hon 4½ år.

Jag är lite osäker på när bilden är tagen, men de flesta kids tycker om att husera i grytskåpen. Så gjorde även Kotten :)

Här är hela tavelserien.
Ja, nu hänger den inte alls ute som på bilden, utan den hänger inomhus i hallen. Den fick tillfälligt flytta ut för fotografering

1 kommentar:

  1. Men du, så fint du har gjort!! Vet du... jag kommer ihåg kotten i den där vinteroverallen, tjocka käkar och grillkorven i högsta hugg :-) Min mamma var också dagmamma då.

    SvaraRadera