tisdag 17 november 2009

Nu testar jag nåt nytt på pysselfronten

Tänk så mycket idéer man kan få på nätet. Ibland måste man testa dom...


Först så klippte jag upp en aluminiunburk, stansade ut den med QK-tången den så embossade jag den med QK-embossing die. Då kan det se ut som ovan.

Här är ett moln som jag har stansat och embossat, sen har jag målat det med akrylfärg. Nu tror jag att akrylfärgen fäster lite dåligt så jag kommer att ha på 3D-lack när det har torkat.

Passade på att ta med några julgranskulor när man ändå är i farten!
Dessa har jag pyntat med lite Stickles på "dottarna". Kan hända att det blir krackelerings lack för att få ett äldre utseende på dessa.
Nu får dessa torka innan jag fortsätter.
Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Hmm.. orkar en vanlig qk-die skära igenom aluminiumen?? Hmm.. igen. Tufft..

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt! Trodde inte det, men man måste testa för att få reda på sånt...

    SvaraRadera